A Nissan Leaf megkapta a legmagasabb biztonsági besorolást az Euro NCAP törésteszten
A kitűnő Euro NCAP eredmény alig egy hónappal azt követően került nyilvánosságra, hogy a Nissan LEAF az USA-ban elnyerte a Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS) „Top Safety Pick" besorolását.
A Nissan LEAF biztonsági értékelése az Euro NCAP szokásos eljárása szerint történt, melynek során frontális ütközés, oldalütközés, oldalirányból oszlopnak ütközés és a nyak-fej hátracsapódása (ún. ostorcsapás) közben vizsgálták. Az autó 48 lítiumion-akkumulátora, melyek a padló alatti, speciális kialakítású rekeszben helyezkednek el, teljes mértékben ellenállt az ütközési hatásoknak. Az elektromos autó akkumulátor-rendszere ráadásul bekapcsolt állapotban volt az ütközés közben, hogy így megvizsgálhassák az elektromos hálózat beépített biztonsági berendezéseit, melyek egyike balesetkor kikapcsolja és szigeteli a rendszert. Az autó ezt az akadályt is hibátlanul vette.
Az Európai Újautó-értékelő Program (European New Car Assessment Programme, azaz Euro NCAP) keretében a független szervezet által elvégzett szigorú törésvizsgálatok eredménye alapján a 100%-ban elektromos hajtású Nissan LEAF a legmagasabb biztonsági besorolást kapta. A zéróemissziós autó ötcsillagos minősítést ért el, így lett az első elektromos autó, amely ezt a kivételesen jó eredményt elérte.
Az Európai és a Világ Év Autója cím jelenlegi viselője a felnőttek biztonságáért 89%-os, a gyermekek védelméért 83%-os értékelést kapott, és 84%-os eredményt ért el a beépített biztonságot támogató rendszerek terén, melyek közül az Elektronikus Menetstabilizáló Rendszer (ESC) és a sebességkorlátozó az alapfelszerelés része. A ferdehátú kompakt családi autó az átlagosnál jobb, 65%-ot kapott a gyalogosvédelemért, ami az alacsony orr-résznek, valamint annak köszönhető, hogy a motorházfedél alatt nem találhatók „kemény pontok".
Forrás: www.newsroom.nissan-europe.com/hu/
A Nissan Leafről, a villanyautók kínálatának egyik vezető modelljéről szóló híradásainkat a csúcstechnika iránti érdeklődésünk indokolja, és ezt nem veti vissza az sem, hogy tudjuk, a magyarországi forgalmazásra még – ki tudja mennyit – várni kell. Talán kárba nem vesznek ezek az információk, mert így felkészülten tudjuk majd fogadni…