Autóipari kiberbiztonság
Ma az autófenntartás világában, első között az autószervizeket és a műszaki vizsgálóállomásokat érintve, az autóipari kiberbiztonság a legnagyobb kihívás. A diagnosztikai csatlakozó szoftveres lezárása lehetetleníti a hozzáférést az irányítóegységekhez, ezzel nem lehetséges a diagnosztikai információk elérése, egyes szervizműveletek, programfrissítések, a távdiagnosztika végrehajtása. Természetesen a kapu kinyitható feljogosítással rendelkezők számára, ennek megszerzése nem lehetetlen, de nem is egyszerű, és valamilyen úton-módon a díját meg kell fizetnünk. A kiberbiztonság ügye hatalmas szakterületté nőtte ki magát, és ennek már évtizedes a története. Részletei az autójavítókat természetesen munkájukban nem érinti, de érdekes lehet tudni, hogyan jutottunk e témában idáig, és mi mindenre terjed ki a jelenben és a jövőben. A kiberbiztonság csak morzsányi eleme az OBD csatlakozó szoftveres lezárása. A kiberbiztonsági intézkedések minden behatolási felületet érintenek. A gyártók jelenlegi és a jövőt illetően folyamatos feladata a védekezési technológiák biztosítása. A kiberbiztonság érinti a beszállítókat is.
Fordulj szakemberhez! Ez sok mindenben igaz, kiváltképpen nagyon speciális ügyekben. Holger Schmeken úr, a DQS* BIT GmbH információbiztonsági vezetőjeként részletesen elemezte és tette közzé az erről szóló tudnivalókat. Holger Schmeken úr tanulmányát szemlézzük, és idézünk belőle. A teljes tanulmány a forrásban jelölt címről tölthető le. Nem autójavító-ipari vonatkozású, hanem az auditor szemszögéből vizsgál, ugyanis napjaink és a belátható jövő autótechnikájának elektronikától való növekvő függősége minden területen veszélyeket rejt magában.