Kötelezővé válnak a vezetőtámogató rendszerek

Kamerák, radar és LiDAR érzékelők nélküli gépjárművek – egy ma haldokló, belátható időn belül kihaló faj?
2022. július 6-tól lépett hatályba az EU-ban a kötelező vezetést segítő rendszerek (összefoglalóan ADAS) bevezetéséről szóló rendelet. Az Európai Parlament által 2019 áprilisában elfogadott rendelet célja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a balesetek számának csökkentésére. Az autógyártóknak szakaszosan kell bevezetniük az ADAS rendszereket. Az első szakaszban az új homologizációjú gépjárművek kötelező alapfelszereltségét kell bevezetniük. Ide tartoznak az intelligens sebességasszisztensek, valamint a sávtartó és vészfékező asszisztensek. Kötelezővé kell tenni az alkoholos vezetői állapotot felismerő indításgátlót és a baleseti adatrögzítőt is. Két évvel később, 2024. július 7-én ezeknek az asszisztenseknek alapfelszereltségnek kell lenniük minden új EU-s járműben.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.