És van hova tovább: rotor után kettős forgórész
A kétrotoros motor kifejlesztésének célja, hogy nagy nyomatéksűrűséggel rendelkező kompakt hajtást biztosítson elektromos járművek számára. Ez egy kompakt részegységben növeli a hajtáslánc hatékonyságát, csökkenti a súlyt és optimalizálja a teljesítményt. A DeepDrive kétrotoros motorja két elektromotort egyesít egyetlen egységbe, az állórész a forgórészek között helyezkedik el és mindkét rotort egyszerre hajtja meg. Az anyaghasználatban könnyű, de erős anyagok, például speciális ötvözetek és kompozitok dominálnak, amelyek biztosítják a motor kis súlyát és nagy teljesítményét.
A DeepDrive kétrotoros motorjának működése a következőképpen magyarázható: a két rotor között elhelyezkedő állórész két légréssel rendelkezik és két különálló mágneses mezőt hoz létre, amelyek meghajtják mindkét rotort. Az elosztott tekercselési koncepció biztosítja a mágneses fluxus hatékony mozgását, így mindkét rotor szinkronban működik, maximalizálva a motor hatékonyságát és teljesítményét. A motor működése az állórész által hajtott belső és külső rotorok szinkronizált mozgásán alapul, különféle üzemmódokkal, mint a nagy teljesítményű üzemmód, a takarékos üzemmód és a regeneratív fékezés. A kétrotoros motor jellemző igénybevételei közé tartozik a magas fordulatszám, a nagy nyomaték és a folyamatos működés, amelyeknek idővel a kopás, a csapágyak elhasználódása és hőkezelési problémák lehetnek a legfőbb ellenfelei.
Az innovatív elosztott tekercselési koncepcióval az állórész réskitöltési tényezője 80% feletti, ami jelentős energiamegtakarítást és hatékonyságot eredményez.
A 80% feletti állórész réskitöltési tényezője jelentős hatékonyságnövekedést és energiamegtakarítást eredményezhet az elektromos gépekben. A nagyobb réskitöltési tényező több vezető anyag elhelyezését teszi lehetővé, csökkenti az ohmos ellenállást, javítja az energiaátvitelt, és segít a hőeloszlás optimalizálásában. Ezek a tényezők mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a motorok és generátorok hatékonyabban működjenek, hosszabb élettartammal és kisebb energiafogyasztással. (a Szerk.)
A motorvezérlő inverter szilícium-karbid (SiC) alapú félvezetőtechnológián alapul, a motor vezérlése rendkívül hatékony, csökkentve a veszteségeket és biztosítva a rendszer magas, 98% feletti hatékonyságát. Ez az inverter gyorsan és precízen szabályozza az áramot az állórész tekercsein keresztül, optimalizálva a motor teljesítményét.
A motor bármely járműbe beépíthető központi hajtásként vagy kerékhajtásként, de a belső égésű motorok motorterében, azok kiegészítő szerelvényeinek egymásba integrálására, illetve azok új generációs változatainak kifejlesztésére is lehet példa a közeljövőben a remek innováció felhasználásával – pl. generátorok, kompresszorok, vízszivattyúk új generációinak kialakítása, amely javíthatja ezek hatékonyságát és csökkentheti a belső égésű motor terhelését.
A dual rotor témában a DeepDrive videója tár föl további részletet:
Forrás: deepdrive.tech