A IX. Passat generáció – A plug-in hibrid újragondolva
A VW Passat a felső középkategóriában az egyik legjobban ismert típus az autószerelők műhelyében. A Passatot mindig sokféle hajtáslánccal kínálták, és trendmutató volt technikájában. A kilencedik generáció lép most színre, mely minden műszaki megoldásában természetesen a gépjárműfenntartó szakmai körök érdeklődésére is számíthat, meghatározó jó néhány évre előre. Ebből adunk tájékozódást segítő ízelítőt.
A két új plug-in hibrid hajtás (eHybrid) különösen fontos a termékcsalád számára. A két hajtásrendszerrel hozzávetőleg 100 km elektromos hatótávval együtt több mint 900 km elméleti kombinált hatótávval rendelkezik. Az eHybrid Passatot tekinthetjük elektromos járműnek, amely csak akkor aktiválja a csúcstechnológiás benzinmotorját (TSI), amikor nagy teljesítményre van szükség, vagy hosszú utakon. A Német Szövetségi Digitális Ügyekért és Közlekedésért Felelős Minisztérium tanulmánya szerint Németországban az összes személygépkocsival történő utazás 95 százaléka rövidebb, mint 50 km, és 99 százaléka rövidebb, mint 100 km – ez a forgatókönyv más európai országokra is átvihető. Ez azt jelenti, hogy az összes utazás 99 százalékát kizárólag elektromos meghajtással meg lehet tenni egy Passat eHybridben.
Elektromos trakciós motor és 1.5 TSI, a Passat eHybrid két változatban lesz elérhető. Mindkét modell mindig elektromos eMode-ban indul, kivétel: –10 °C alatti külső hőmérsékleten. Ennek oka, hogy az akkumulátor, amely csaknem kétszer akkora, mint korábban (19,7 kWh), több energiát tartalékol ehhez. A Passat automatikusan átvált Hibrid módba, ha a sebesség meghaladja a 140 km/h-t, ha a vezető nagy teljesítményt igényel (pl. kickdown), vagy ha az akkumulátor túl kevés maradékkapacitással rendelkezik a folyamatos elektromos üzemhez; a vezető manuálisan is válthat, ha szükséges.